onsdag 26. november 2008

Sometimes people write the things that they can’t say..

Jeg har ADHD, holder på med utredning i disse mnd. Prossesen tar utrolig lang tid, har holdt på i ca 2år nå, forsatt en stund til før jeg kan begynne på medisiner, det kan ta opptil 4år før du er ferdig utredet og fått diagnosen. Legen sier at det er ritalin jeg skal begynne på, noe jeg er skeptisk til. Mange bivirkninger. jeg blir helt gal av dem..
ADD er, for å si det enkelt, ADHD uten hyperaktivitet. Jeg er altså hypo aktiv. noe som gjør at jeg virker passiv.

Her er noen symptomer på dette.
-Dagdrømmere
-Tilbakeholdne/sjenerte.
-Mye angst.
-Ungår utfordringer.
-Svært liten tro på egene evner.
-Dårlig til å organisere og planlegge.
-Utsetter ting til i siste liten.
-Tar impulse avgjørelser.
-Får ikke med seg instruksjoner.
-Dårlige akademiske prestasjoner.
-For sen på arbeid og til avtaler.
-Roter bort ting.
-Problemer med å tenke klart og gjøre gode bedømmelser, særlig under stress.
-Dårlig selvdisiplin.
(om du lurer på om du sliter med adhd, kan du kontakte helsesøstrer eller lege, de henviser deg videre til en nevropsykolog).

Jeg er utrolig lei meg for at jeg oppdaget dette i så sen alder, jeg slet veldig på skolen, fikk ikke med meg en dritt, er så sinna for at lærerne ikke brydde seg da jeg gjorde dumme ting. Jeg ble heller sett dumt på, selv visste jeg ikke hva som var galt med meg.
i tillegg for ADHD er jeg manisk depressiv, noe som sliter på meg veldig. føler hele verden bare flyr forbi meg, jeg har ikke rukket å gjøre noen ting med livet mitt. Jeg har veldig lyst til å starte på NKI fjernundervisning( skal bli make up artist) og senere starte min egen beauty salong.

Dette har jo ikke kommet av seg selv, selvom det kan være arvelig. Ofte er det jo fordi man har hatt en vanskelig barndom og ungdomstid, noe jeg har. Skulle gjerne delt det, men dere skjønner, det blir for personlig.

Nå er jeg heldig, jeg har en gutt jeg er forlovet med, jeg vet hvem som er venner og ikke, og jeg har blitt veldig glad i familien min <3

0 kommentarer: